Jeżeli podczas użytkowania komputera, stwierdzone zostało jego nieprawidłowe działanie, prosimy o szczegółowe zapoznanie się z instrukcją obsługi oraz dokładne przetestowanie sprzętu. Jeśli zachowane zostały zasady obsługi/użytkowania urządzenia, a nadal wykazuje ono usterkę, należy dokonać zgłoszenia gwarancyjnego.
Gwarancji na poprawne działanie sprzętu udziela SEVEN na czas określony indywidualnie, zgodnie z dowodem zakupu i sticker’em umieszczonym na sprzęcie.
Sprzęt, który posiada oryginalne karty gwarancyjne producenta powinien być serwisowany bezpośrednio w autoryzowanych punktach serwisowych (wyszczególnionych na oryginalnej karcie gwarancyjnej), przez użytkownika końcowego.
W przypadku braku znalezienia rozwiązania swojego problemu prosimy o skorzystanie z naszej pomocy w Centrum Serwisowym w Zielonej Górze:
- Kontakt telefoniczny lub za pomocą poczty elektronicznej z naszym Centrum Serwisowym – tutaj zasięgniesz wyczerpującej informacji na temat gwarancji sprzętu i procedury gwarancyjnej w przypadku awarii.
- Możesz też osobiście skontaktować się z naszym punktem serwisowym, przynosząc wadliwie działający komputer lub jego część. Fachowa pomoc techniczna usunie usterkę.
- Jeżeli zakupiłeś np. monitor (który posiada oryginalną kartę gwarancyjną producenta) z opcją gwarancji door-to-door (D2D) możesz zgłosić jego nieprawidłowe działanie do autoryzowanego punktu serwisowego i skorzystać z opcji zamówienia kuriera, który odbierze uszkodzony monitor od Ciebie z domu bądź firmy, a następnie naprawiony sprzęt dostarczy za darmo do Twojego domu bądź biura. Możesz również dostarczyć wadliwie działający sprzęt do naszego centrum serwisowego, a wtedy my przekażemy go do autoryzowanego punktu serwisowego w Twoim imieniu za opłatą 100 zł brutto.
Poniżej znajdą Państwo nasze warunki gwarancyjne oraz odpowiedź na pytanie: „Jak postępować w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu sprzętu komputerowego„.
Warunki gwarancji SEVEN SERWIS:
- Gwarancji na poprawne działanie sprzętu udziela SEVEN na czas określony, indywidualnie, zgodnie z Kartą Gwarancyjną. Datą, od której obowiązuje gwarancja, jest data wystawienia dokumentu zakupu zapisana w Karcie Gwarancyjnej będącej załącznikiem do dokumentu zakupu. Ujawnione w okresie gwarancji wady będą usunięte bezpłatnie przez SEVEN SERWIS, 65-001 Zielona Góra, ul. Chopina 14A, tel. 68 470 07 75, fax. 68 411 37 76
- Sprzęt, który posiada oryginalne karty gwarancyjne producenta powinien być serwisowany w autoryzowanych punktach serwisowych producenta (wyszczególnionych na oryginalnej karcie gwarancyjnej), przez końcowego użytkownika.
- Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności przewidzianych w instrukcji obsługi lub instalacji, do wykonania których zobowiązany jest Użytkownik we własnym zakresie i na własny koszt np.: zainstalowanie sprzętu, konserwacja, instalacja oprogramowania itp.
- Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia takich elementów jak: toner, atrament, bateria, czytnik lasera itp.
- Niniejsza gwarancja obejmuje usterki sprzętu spowodowane wadliwymi częściami i/lub defektami produkcyjnymi i nie stosuje się do materiałów eksploatacyjnych lub innego wyposażenia dodatkowego.
- Uszkodzony sprzęt Reklamujący dostarczy do SEVEN SERWIS na własny koszt i osobiście, zachowując poniższe warunki przyjęcia sprzętu do naprawy:
Warunki przyjęcia sprzętu do naprawy:
Klient powinien:
- dokładnie sprawdzić uszkodzony sprzęt i opisać rodzaj uszkodzenia,
- opis wraz z uszkodzonym sprzętem, kopią dowodu zakupu i kopią Karty Gwarancyjnej dostarczyć do SEVEN SERWIS (adres, tel./fax. – jak wyżej),
- SEVEN SERWIS wyda (prześle) Klientowi dokument „Przyjęcia do serwisu” lub „Przyjęcia do transportu”, który jest jedynym dokumentem uprawniającym do odbioru reklamowanego sprzętu,
- sprzęt należy dostarczyć kompletny w oryginalnym opakowaniu zabezpieczającym przed uszkodzeniem (karton, formy styropianowe, dyski twarde w metalizowanej folii antyelektrostatycznej, pudełka zabezpieczone gąbką lub styropianem itp.),
- dostarczony sprzęt musi posiadać czytelne numery seryjne i nie uszkodzone plomby,
- po wykonaniu naprawy sprzęt jest przekazywany Klientowi osobiście (lub pisemnie upoważnionej osobie) na podstawie dokumentu „Przyjęcia do serwisu” lub „Przyjęcia do transportu” w SEVEN SERWIS,
- Klient otrzyma dokument „Wydania z serwisu”, który jednoczenie będzie podstawą do wymiany sprzętu na nowy (patrz pkt. 12), oraz wydłużenia okresu gwarancyjnego o czas naprawy.
W przypadku przesyłek kurierskich ze sprzętem do SEVEN SERWIS wszelkie koszty związane z zapewnieniem bezpiecznego opakowania, ubezpieczenia, transportu i innym ryzykiem ponosi Klient.
- Plomba z numerem seryjnym, numer seryjny lub tzw. sticker umieszczone na sprzęcie nie uprawniają do roszczeń z tytułu gwarancji, a są jedynie informacją dla sprzedawcy w przypadku zgłoszenia gwarancyjnego. Dokumentem uprawniającym do skorzystania z gwarancji jest Karta Gwarancyjna.
- Należy dopilnować, aby Karta Gwarancyjna była właściwie wypełniona, (data sprzedaży, pieczęć firmy, podpis wystawiającego gwarancję, podpis Nabywcy), w przeciwnym wypadku Gwarancja może nie nabrać mocy prawnej. Kartę Gwarancyjną należy przechowywać w bezpiecznym miejscu.
- Ochrona gwarancyjna nie będzie udzielona, jeżeli w Karcie Gwarancyjnej wystąpią jakiekolwiek zmiany, wytarcia lub zamazania.
- W przypadku, gdy zakupiony sprzęt ulegnie awarii w ciągu 3 dni kalendarzowych od daty zakupu SEVEN wymieni go na nowy taki sam, lub dokona zwrotu pieniędzy zgodnie i na podstawie dokumentu zakupu po uprzednim sprawdzeniu sprzętu przez serwis. Sprawdzenie sprzętu nie powinno trwać dłużej niż 24 godziny.
- Ewentualne wady lub uszkodzenia sprzętu ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 14 dni, lecz w uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec przedłużeniu, jednak nie dłużej niż do 21 dni roboczych od daty dostarczenia sprzętu do naszego serwisu.
- Reklamującemu przysługuje prawo do wymiany sprzętu na nowy, posiadający te same lub zbliżone parametry techniczne i eksploatacyjne, w przypadku:a. jeżeli w okresie gwarancji SEVEN SERWIS dokona trzech istotnych napraw, a sprzęt nadal będzie wykazywał wady uniemożliwiające używanie go zgodnie z przeznaczeniem,b. jeżeli SEVEN SERWIS uzna, że usunięcie wady nie jest możliwe lub nie jest możliwe w terminie określonym w pkt. 11.
- W przypadku, gdy nie ma możliwości wymiany sprzętu na nowy, SEVEN zastrzega sobie prawo do decyzji o zwrocie należności zgodnie i na podstawie ceny z dokumentu zakupu.
- W szczególnych przypadkach przyjęcia do serwisu sprzętu, który nie spełnia warunków określonych w pkt. 6, SEVEN SERWIS nie jest zobowiązany do zachowania terminu określonego w pkt.11, oraz nie jest zobowiązany do wymiany sprzętu na nowy lub zwrotu należności za sprzęt, zgodnie z pkt.12 i 13.
- SEVEN SERWIS nie ponosi odpowiedzialności za utratę oprogramowania lub danych. Uprawnionemu z tytułu gwarancji zaleca się regularne wykonywanie kopii bezpieczeństwa oprogramowania i danych w celu zabezpieczenia ich przed utratą w wyniku uszkodzenia urządzenia.
- Gwarancją nie są objęte:
a. uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne lub celowe uszkodzenia sprzętu i wywołane nimi wady,
b. uszkodzenia i wady wynikłe na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, przechowywania czy konserwacji sprzętu, a także stosowanie sprzętu niezgodnie z przepisami bezpieczeństwa,
c. uszkodzenia i wady wynikłe na skutek niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją instalacji, napraw, przeróbek, dostrojeń lub zmian d. konstrukcyjnych dokonywanych przez Klienta lub Użytkownika,
d. sprzęt, który nie został dostarczony do SEVEN SERWIS w oryginalnym lub bezpiecznym opakowaniu (karton, formy styropianowe, folie, dyski twarde w metalizowanej folii antyelektrostatycznej, pudełka zabezpieczone gąbką lub styropianem itp.), oraz wywołane tym uszkodzenia,
e. sprzęt, którego Kartę Gwarancyjną lub numery seryjne w jakikolwiek sposób zmieniono, zamazano lub zatarto, a także plomby są uszkodzone lub nieczytelne (zmienione, zatarte, zamazane),
f. sprzęt, do którego Klient zagubił Kartę Gwarancyjną, która jest jedynym dokumentem umożliwiającym reklamowanie sprzętu. - Numer seryjny reklamowanego sprzętu musi odpowiadać numerowi seryjnemu podanemu w Karcie Gwarancyjnej.
- Każdy reklamowany sprzęt SEVEN SERWIS sprawdza pod względem poprawności działania. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia sprzętu na gwarancji, który jest sprawny i nie wykazuje usterki, SEVEN SERWIS pobierze opłatę w wysokości 100 zł brutto za przeprowadzone testy.
- Przy zwrocie reklamowanego sprzętu SEVEN SERWIS potrąca równowartość uszkodzonych z winy reklamującego elementów oraz koszty ich wymiany.
- Wadliwy sprzęt lub części, które wymieniono stają się własnością SEVEN SERWIS.
- Sprzęt nieodebrany w ciągu 90 dni kalendarzowych od momentu powiadomienia o możliwości odbioru, zostanie zutylizowany.
- Serwis nie ma obowiązku do informowania o wywiązaniu się z reklamacji.
- Prawa i obowiązki stron reguluje wyłącznie niniejsza umowa, z warunkami której Klient winien zapoznać się i potwierdzić własnoręcznym podpisem.
SEVEN SERWIS zastrzega sobie możliwość zmiany warunków gwarancji: nowe warunki gwarancji nie będą działać wstecz.